تاثیر اپلیکیشن های موبایل در توسعه کسب و کارها

تاثیر اپلیکیشن های موبایل در توسعه کسب و کارها

سلام دوستان

در ابن مقاله با معرفی تاثیر اپلیکیشن ها در توسعه کسب و کارها و همین طور تجارت الکترونیک در خدمت شما هستم.

با پیدایش گوشی های هوشمند و در دسترس عموم قرار گرفتن افراد بیشتر کالاهای خود را از طریق تلفن همراه خود خریداری می کنند. به همین دلیل کسب و کارها در تلاشند تا خود را با گوشی های هوشمند منطبق کنند.

اپلیکیشن های گوشی های هوشمند بسیار محبوب تر از وب سایت ها هستند چرا که امکانات بیشتری را فراهم می آورند و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین به خاطر سپردن برنامه های تلفن همراه بسیار ساده تر از نشانه های مرورگر اینترنت است.

زمان بارگذاری یکی از مهمترین عواملی است که مشتریان جذب یا سراغ فروشگاه دیگری شوند. بارگذاری برنامه های تلفن همراه بسیار سریعتر از وب سایت است و حتی در برخی از برنامه های تلفن همراه، بدون اتصال به اینترنت هم می توان از آنها استفاده کرد. برنامه های تلفن همراه فقط راهی برای انجام فروش نیستند. آنها یک ابزار بازاریابی بزرگ هستند.

کسب و کار الکترونیکی از روش های متعددی برای جذب مشتری استفاده می کند که این روش، از روش های کم هزینه در بازاریابی است. استفاده از شبکه های اجتماعی نیز راهی برای گسترش کسب و کار شما محسوب می شود. اما استفاده از اپلیکیشن ها باعث می شود کاربران به محتوای شما گوش دهند و بیشترین اثر را بر روی کاربران بگذارند. محبوبیت استفاده از برنامه های تلفن همراه رو به افزایش است زیرا افراد احساس راحت تری دارند همچنین اپلیکیشن های موبایل نقش مهمی در توسعه ارتباطات و تبادل اطلاعات دارند.

تاثیر گذاری موبایل های هوشمند در توسعه کسب و کار اینترنتی بیشتر از وب سایت ها است و بسیاری از فرآیندهای مالی و آموزشی و حتی اطلاع رسانی از طریق اپلیکیشن ها انجام می شود.

چنان چه می خواهید انقلاب عظیمی در کسب و کار تان ایجاد کنید به شما پیشنهاد می دهیم با این مقاله همراه باشید .قبل از هر چیزی لازم می دانیم در مورد اپلیکیشن توضیحاتی مختصر خدمتتان ارائه دهیم

اپلیکیشن ( (Application: نوعی نرم‌افزار کامپیوتری است که برای استفاده کاربر نهایی (End-User) طراحی می‌شود.این برنامه نرم‌افزاری را شما می‌توانید از طریق موبایل یا هر دستگاه قابل‌حمل دیگر دانلود کنید و به‌طور مستقیم به آن دسترسی داشته باشید. اکثر نرم‌افزارهایی که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف می‌شوند وتنها نرم‌افزارهای سیستم نظیر  سیستم عامل ها یا زبان‌های برنامه نویسی جز اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

امروزه اپلیکیشنها به عنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند.از آنجایی که تعداد افراد زیادی از موبایل های هوشمند  استفاده میکنند و از این طریق به اینترنت دسترسی دارند که قابل ذکر است این تعداد رو به افزایش می باشند،برای توسعه و تبلیغ  محصولات و خدمات تان  به غیر از وب سایت، اپلیکیشن های موبایل نیز می تواند در پیشبرد کسب و کارتان شما راهمراهی کند .

یک اپلیکیشن موبایل می تواند موتوری باشد که از مزایای کسب و کار سنتی نیز بهره می برد، مواردی از قبیل رضایت بیشتر مشتری و اگاهی بیشتر از محصولات.

امروزه در بسیاری از کشورها، اپلیکیشن‌های تجاری ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای ارتقای سطح ارائه خدمات و محصولات تجاری می‌باشند.

هر ماه تعداد بسیاری از اپلیکیشن‌های معروف، توسط میلیون‌ها کاربر دانلود و استفاده می‌شود؛. این‌که یک اپلیکیشن تا چه حد بتواند سودآور باشد، بستگی به تعداد افرادی دارد که از  آن app استفاده کنند.

در اینجا مزایای داشتن اپلیکیشن بر روی کسب و کارتان را به صورت مختصر بررسی میکنیم:

1.سبقت از رقبا: با قرار دادن کسب و کارتان بر روی گوشی همراه مشتری، از رقبایتان متمایز می شوید.

2. ارتباط مداوم با مشتری: اپلیکیشن موبایل کسب و کار شما همیشه نام شما را به مشتری یادآوری می کند.

3. کاهش شدید هزینه تبلیغات: هزینه تبلیغات و چاپ کاتالوگ حذف شده و کاتالوگ دیجیتال شما بر روی موبایل مشتری قرار می گیرد.

4. ارتقا تصویر برند شما: یک اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار شما نشانگر به روز بودن و جذب مشتری های امروزی است.

5. به روز رسانی: مشتریان هر لحظه لیست به روز محصولات و خدمات شما را می بینند و از جدیدترین اخبار شما مطلع می شوند.

6. افزایش فروش: اپلیکیشن کسب و کار، مشتریان شما را به مبلغین کسب و کار شما تبدیل می کند.

7. در دسترس بودن همیشگی برای مشتری:شما می توانید با طراحی یک اپلیکشن اختصاصی در حوزه کاری خود محصولات و خدمات تان را برای کاربران به اشتراک گذاشته ،بطوریکه همیشه این سرویس ها در دسترس کاربران شما باشد.

8 . سهولت دسترسی : وقتی کاربران، وب سایت شما را مشاهده می کنند مطمئن می شوند که شما اپلیکیشن موبایل نیز دارید که آنها می توانند در هر جایی، با استفاده از تلفن های همراه خود از آن استفاده کنند. میل بیشتری به این دارند که از خدمات شما استفاده کنند .زیرا میدانند به سهولت در دسترس هستید.

و در نهایت به همه کسانی که دارای کسب وکار هستند و مایلند به غیر از مشتریان فعلی مشتریان جدیدی را جذب کنند و افزایش فروش داشته باشند با توجه به رونق گوشی های هوشمند پیشنهاد می دهیم یک اپلیکیشن موبایل برای تبلیغ محصولات خود بسازند  که پیوستن به این فناوری می تواند تضمینی برای نتایج مورد انتظار برای کسب و کار شما باشد .

نقش اپلیکیشن ها در تجارت الکترونیک

با ظهور گوشی های هوشمند، مشتریان آنلاین بیش تر کالاها را به جای رایانه با دستگاه های تلفن همراه خود ، خریداری می کنند.  Tech Crunch آمار ارقامی را منتشر کرده است که نشان دهنده ی یک رکورد ۷۷۱ میلیون دلاریِ درآمد از طریق مشتریان تلفن همراه در روز شکرگزاری (آخرین ۵ شنبه ی ماه نوامبر) می باشد.

بنابراین کسب و کارها در تلاشند تا کسب و کار خود را منطبق با تلفن (سازگاری با موبایل) نمایند، در عین حال می خواهند بدانند که آیا بهتر است به وب سایت موبایلی متکی باشند یا یک نرم افزار موبایلی نیز ایجاد کنند.

برنامه های تلفن همراه محبوب تر از وب سایت های تلفن همراه هستند و می توانند کسب و کارهایی را با اطلاعات بیش تر مربوط به مشتری در مقایسه با بازدید وب سایت فراهم کنند. همچنین، احتمال بیش تری دارد که مشتریان، یک برنامه تلفن همراه را که در صفحه ی تلفن قرار می گیرد به خاطر سپرده و به آن رجوع کنند تا آنکه به نشانک های مرورگر اینترنت مراجعه نمایند.

محبوبیت رو به رشد برنامه های کاربردی برای وب سایت های تجارت الکترونیک چه معنایی دارد؟ برنامه های تلفن همراه بر نحوه ی رفتار خریداران نیز اثر می کنند و یک  کسب و کار تجارت الکترونیک به درک این روند ها برای دریافت بیش ترین بازدهی از برنامه های تلفن همراه نیاز دارد.

اهمیت سرعت بارگذاری (Loading)

هر صاحب تجارت الکترونیک باید بداند که زمان های بارگذاری به سرعت می تواند باعث از بین رفتن کسب و کار گردد چرا که بیش تر مشتریانِ بی صبر مسیرشان را به سمت فروشگاه های دیگر تغییر می دهند.   Kissmetrics  به این نتیجه رسیده است که اگر بارگذاری بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، ۴۰ درصد از مشتریان وب سایت را ترک می کنند. به یاد داشته باشید که همه ی کاربران تلفن همراه همیشه به شبکه های درجه یک ۴G دسترسی نخواهند داشت. در کسب و کارتان باید مطمئن شوید که هر فردی با یک دستگاه تلفن همراه به راحتی می تواند به وب سایت و یا برنامه ی کاربردی دسترسی داشته باشد.

نیاز به اطمینان از بارگذاری سریع، مزیتی است که برنامه های تلفن همراه نسبت به وب سایت های تلفن همراه دارند. بارگذاری برنامه های تلفن همراه راحت تر از یک وب سایت است و برنامه ها می توانند قابلیت های محدود را بدون اتصال حفظ کنند. اما مشتریانی که از  برنامه های تلفن همراه استفاده می کنند برنامه ای را که سرعت بارگذاری آهسته ای دارد رها می کنند، همانطور که وب سایت دارای سرعت بارگذاری کم را ترک می کنند.

برای رفع این مسئله، برخی از شرکت ها، مانند  KandyPens، به وب سایت های تطبیقی تکیه می کنند که به راحتی می توانند با استفاده از  HTML5 ، همانند دسکتاپ ها تجربه های تلفن همراه را در اختیار بگذارند. و اما این روش می تواند به وسوسه ی اضافه کردن ویژگی های اضافی بر روی یک برنامه به منظور جذب مشتریان منجر شود. کسب و کار های تجارت الکترونیک باید به یاد داشته باشند که عملکرد و زمان های بارگذاریِ سریع تر، برخی از مهم ترین عوامل هستند. کم ترین عوامل نیز برای برنامه ها از بیش ترین اهمیت برخوردارند.

شناخت مشتریان

در حال حاضر “داده” بزرگ ترین کلمه ی شایع در برنامه های تجارت الکترونیک تلفن همراه است. کسب و کار جایی می تواند جریان پیدا کند که در آن مشتری بهتر از یک سایت در برنامه ی کابردی آن ورود پیدا می کند. این بدان معنی است که کسب و کار بهتر می تواند آنچه را هر مشتری به آن علاقه مند است درک کرده و برنامه ها را برای آنها شخصی سازی کند.

در حالی که نگرانی های کاملاً متقاعد کننده ای در مورد نحوه ی سوء استفاده ی شرکت ها از داده هایی که جمع آوری می کنند، وجود دارد، اما پتانسیلی باور نکردنی هم برای چگونگی جمع آوری داده ها به منظور بهبود تجربه مشتری، وجود دارد. با اینکه برنامه های تلفن همراه می توانند داده ها را فراهم آورند، کسب و کارها نیز نیاز به داده های خوبی از خود دارند تا برنامه موثری بسازند.

یکی از چالش های عمده ی برنامه ها در مقایسه با وب سایت ها این است که ساخت برنامه ای که بتواند با هر نوع موبایل کار کند، سخت است. در نتیجه، یک وب سایت تجارت الکترونیک باید تشخیص دهد که مخاطبان هدف از چه نوع تلفنی استفاده می کند و سپس یک برنامه برای آن تلفن بسازد.

اهمیت تعهد

برنامه های تلفن همراه فقط راهی برای انجام فروش مفید نیستند. آنها یک ابزار بازاریابی بزرگ هستند. داده های اخیر نشان می دهد که مشتریان ۹۰ درصد از وقت خود را در مقایسه با یک وب سایت تلفن همراه، در برنامه ها صرف می کنند. در حالی که این عدد تا حدودی توسط نحوه ی استفاده مشتریان از برنامه ها برای بررسی مکان هایی مانند ایمیل یا فیس بوک ( به جای ورود از طریق یک مرورگر) تغییر پیدا می کند،  هنوز هم قدرت بازاریابی باور نکردنی برنامه ها را نشان می دهد.

کسب و کار تجارت الکترونیک روش های متعدد ی برای چگونگی جذب مشتریان با استفاده از برنامه های کاربردی دارد، اما یک روش مقرون به صرفه بازاریابی محتوا است.

در حالی که دستور العمل های متعددی از بازاریابی محتوا در اینترنت وجود دارد، باید ایده ای برای کسب کار وجود داشته باشد تا محتوای منظمی بر روی برنامه ای که برای مشتریانِ بالقوه جالب به نظر می رسد، قرار گیرد. برای مثال، شما باید ویژگی های شاخه ی خاصی از کسب و کار خود را توصیف کنید و یا معاملات آینده را اعلام نمایید.

شما می توانید از شبکه های رسانه های اجتماعی مانند توییتر استفاده کنید و یا یک وبلاگ را برای یک پلت فرم بازاریابی محتوا راه اندازی نمایید، اما برنامه ی کاربردی از مزایای خاصی برخوردار است. مشتریان برنامه ی کاربردی شما بجای آنکه بی هدف بگردند تا چیزی جالب را در توییتر کشف کنند، از برنامه استفاده می کنند و به محتوای شما گوش فرا می دهند. برنامه ی کاربردی همچنین می تواند درست در نقطه ای که بازاریابی محتوا بیش ترین اثر را بر مصرف کننده دارد، به فروشگاه آنلاین شما وصل شود.

ظهور مستمر برنامه های کاربردی

محبوبیت رو به رشد برنامه ها تنها در سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت چرا که تجربه ی کار با برنامه ها بهبود می یابد و مشتریان در استفاده از برنامه های کاربردی بجای وب سایت، بیشتر احساس راحتی می کنند. در حالی که برخی از کسب و کارها تلاش می کنند تا وب سایت های تلفن همراه خود را گسترش دهند، جبهه های خلاق باید به دنبال توسعه برنامه تلفن همراهی باشند که جذاب بوده و بارگذاری راحتی داشته باشد و بتواند به نفع شما داده ها را ارائه و استفاده کند.

نگاهی به توسعه دهندگان بزرگ و کوچکی داشته باشید که مایل به ساخت و یا بهبود یک برنامه تلفن همراه برای کسب و کارتان هستند، و سپس برنامه ای بسازید که مورد توجه و پاسخگوی مشتریان باشد. در حال حاضر میلیون ها برنامه وجود دارد، اما هنوز هم زمان دارید تا برنامه های خود را در مقایسه با رقبای خود متفاوت تر و بهتر کنید، و این درصورتی است که بدانید مشتریان تان چه می خواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *